20 Mart 2014 Perşembe

Hafta 4- E-Öğrenme Dersi Tasarımı 2

Bu hafta, bir e-öğrenme projesinde öğretim yöntemleri, dağıtım stratejisi ve değerlendirme stratejisiyle ilgili aşağıdaki kaynaktan okuduğum bilgilerin özetine ulaşabilirsiniz.


Özet

Bir önceki yayınımda ADDIE modeli üzerinden analizlerden, öğrenme çıktılarından ve ders dizilimlerinden bahsetmiştim. Bu hafta kaldığım yerden bileşenleri incelemeye devam ediyorum.

http://www.fao.org/docrep/015/i2516e/i2516e.pdf

Tasarım sürecinde;

3)Öğretim Yöntemleri: Açıklayıcı, uygulamalı ve iş birlikçi yöntemlerin dersin yapısına uygun olarak birleştirilmesiyle öğretim yöntemi seçilir. Açıklayıcı yöntem, öğrenenin okumasına, dinlemesine ve gözlemlemesine dayanır. Bu yöntemde bilgi direk öğrenene verilip; ardından test ya da alıştırmalarla tamamlanır.( Sunumlar, örnek olay çalışmaları, demonstrasyonlar, çalışılmış örnekler) Uygulamalı yöntem, öğrenenin en basit alıştırmadan en zoruna kadar aktif olup, uygulama yapmasına olanak sağlar.(Gösterim-uygulama, proje çalışması, simülasyon ve oyunlar...) Son olarak iş birlikçi yöntem ise, öğrenenler ve öğreten arasındaki diyaloğa ve tartışmalara dayanır.Bu esnada öğrenen, öğrenme deneyimleriyle birlikte sosyallleşir.(Rehber eşliğinde çevrimiçi tartışmalar, öğretici akran, ortak çalışma)

4) Dağıtım Stratejisi: Öğrenenle ilgili olarak, öğrenenin dağıtım kanalındaki rahatlığı, teknik bilgi düzeyi ve uygun zamanları göz önünde bulundurulmalıdır. Teknolojik yönden ise, öğrenenin bilgisayarının yeterliliği, altyapısı ve bağlantısı düşünülmelidir. Son olarak, organizasyonun yeterliliği de ( bütçe ve zaman) dağıtım stratejisini etkileyen faktörlerdendir.

5) Değerlendirme Stratejisi: Öncelikle değerlendirmenin amacı belirlenmelidir. Ders uygulanmadan önce, uygulandıktan hemen sonra ya da eski dersin kalitesini değerlendirmek amaçlı bir strateji belirlenmelidir.  Bu amaç tanımlanmalı ve kazanımları ölçen uygun testle değerlendirme yapılmalıdır.



E-Öğrenme Uygulama Projesi

                
                  Fen ve Teknoloji Öğretmenlerine Eğitim Teknolojileri Eğitimi                          Tasarımı 

                                                                    
                                                               Tasarım Aşaması

2.3 Öğretim Yöntemleri: Tasarlanan eğitim  tek bir öğretim yöntemine dayanmayıp, harmanlanmış yöntemlerle verilecektir. Açıklayıcı yöntem, ppt sunumları ve örnek çalışmalarla katılımcılara bilgi aktarımını sağlayacaktır. Uygulamalı yöntem, öğrenilen teknolojinin haftalık uygulaması etkinliğinde kullanılacaktır. İş birlikçi yöntem ise,  katılımcıların öğrenilen teknolojiyi derslerine nasıl entegre edecekleri konusunda yapacakları haftalık tartışmalarda etkin olarak kullanılacaktır.

2.4 Dağıtım Stratejisi: Verilecek olan eğitim tamamen çevrimiçi tabanlı olacağı ve çok fazla uzman kaynağına gerek duyulmayacağı için uygun bütçeyle yapılabilecektir. Eğitimler, katılımcıların derin teknik bilgiye gereksinim duymayacakları özellikte olup, sürekli öğren-uygula tekniğiyle devam edecektir. Tüm katılımcıların uygun zamanlarını yakalayabilmek için eğitimdeki uygulamalı etkinlik süresi tam 1 hafta olacaktır. Ayrıca, eğitimin teknolojik altyapısı tüm katılımcıların internet bağlantısı, bilgisayar yeterliliği göz önünde bulundurularak hazırlanacaktır.

2.5 Değerlendirme Stratejisi: Eğitim esnasında haftalık ünite sonunda yapılacak olan testlerle ara değerlendirme, eğitim sonunda yapılacak olan değerlendirmeyle de bütüncül değerlendirme yapılacaktır. Ara değerlendirmeler haftalık ünitelerin kazanımlarını ölçerken, eğitim sonundaki değerlendirme dersin amacını tamamen ölçen bütüncül bir değerlendirme olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder