26 Mayıs 2014 Pazartesi

Hafta 13: Öğrenme Etkinlikleri Yönetme ve Değerlendirme (Dersi yayınlama ve değerlendirme)

Bu hafta öğrenme platformları, geleneksel ve açık kaynak ÖYS’ler, Moodle ve diğer açık kaynak ÖYS’ler, sınırlı ya da bağlantısız ortamları gözden geçirdim.  E-öğrenme dersimi iSpring Presenter 7 ile SCORM Paketi Oluşturdumve Moodle'da Ders Açıp  SCORM Paketini Yükledim. Moodle öğrenme yönetim sistemindeki dersime buradan ulaşabilirsiniz. Önceki haftalarda takip edilen ADDIE modelinin bu hafta uygulama ve değerlendirme aşamaları yapılacaktır. Hocamızın paylaştığı kaynak üzerinden  bu haftanın özeti şöyle: 


http://www.fao.org/docrep/015/i2516e/i2516e.pdf

Çevrimiçi bir dersin başlıca bileşenleri şunlardır:

-Başlama vuruşu
-Ders öncesi öğrenme aktiviteleri
-Öğrenme olayları döngüsü
-Son ölçme
-Geri dönüt ve sonuç

E-öğrenmede iletişim için ders bir takım araçları barındırmalıdır. Bunların başlıca örnekleri; e-mail, tartışma forumu, wiki, blog, webcast, chat, anlık mesaj....


Kirkpatrick'e göre değerlendirme 4 aşamadan oluşmaktadır:

1.öğrenen tepkileri
2.öğrenme
3.davranış
4. sonuçlar
Dolayısıyla dersin hangi amacı değerlendirileceğine göre uygulanan test tipi de değişecektir.

3 çeşit öğrenme platformu kavramı vardır:

1. VLEs (Virtual Learning Enviroments) = Sanal Öğrenme Ortamları
          -Blackboard, Moodle
2. LMSs (Learning Management Systems) = Öğrenme Yönetim Sistemleri
          -Docebo, open Elms,OLAT
3. LCMSs ( Learning Content Management Systems = Öğrenme İçerik Yönetim Sistemleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder